Z punktu widzenia nauczyciela

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times
innowacje w edukacjiWiele mówi się o pozytywnym wpływie najnowszych technologii na edukację. Powstają coraz ciekawsze i bardziej zaawansowane technicznie narzędzia wspomagające nauczycieli w ich codziennej pracy. Powstaje pytanie, ile z nowych możliwości tak naprawdę wykorzystywane jest przez zwykłych nauczycieli, a nie tylko entuzjastów nowoczesnej edukacji.
 
Dariusz Chrobak jest dyrektorem Szkoły Podstawowej w Czernikowie i nauczycielem historii. Z przyjemnością uczestniczy w warsztatach i konferencjach, na których może dowiedzieć się więcej na temat nowoczesnych metod nauczania, ale stosuje je selektywnie. Nie stara się korzystać z nich na każdej lekcji, ale wtedy, kiedy pomaga mu to zrealizować wyznaczone cele. Poza tym,  chętnie korzysta z wiedzy i pomocy swoich uczniów, którzy zafascynowani są działaniem komputerów, co, jak przyznaje, nie jest do końca jego mocną stroną. 

Prezentujemy rozmowę nagraną po warsztacie na temat wielointeligentnej lekcji, podczas IV Ogólnopolskiego Festiwalu Edukacyjne Oblężenie Malborka, w której Dariusz Chrobak opowiada o swoich doświadczeniach dotyczących wykorzystania nowoczesnych metod i narzędzi nauczania.
 
{mp3}nowaedukacja_nauczyciel{/mp3}
 
Przeczytaj również o nowych narzędziach do projektowania uczenia.
 
 
 
[Motyw muzyczny wykorzystywany w podkastach Edunews.pl pochodzi z płyty Nine Inch Nails pt. Ghosts I-IV: utwór 3-Ghosts I, dostępny na licencji Creative Commons BY-NC-SA 3.0 US]  
 
 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Stanisław Zbigniew Czachorowski napisał/a komentarz do Dawanie uczniom sensownych wyborów
Poczucie sprawstwa jest ważne. Gdy daję studentom możliwość wyboru czasem są zaskoczeni. Pozytywnie....
Stanisław Zbigniew Czachorowski napisał/a komentarz do Pomysły na efektywne i wartościowe kończenie nauki w roku szkolnym
Przydatne pomysły, niektóre stosuję, inne dopiero wypróbuję. Na studentach. Mam na myśli wszystkie t...
Ppp napisał/a komentarz do Dawanie uczniom sensownych wyborów
Dobre chęci, jak widzę, są - problem w tym, że o wszystkim WAŻNYM decyduje MEN, o mniej ważnych dyre...
Jan Soliwoda napisał/a komentarz do Po wyborach. Co dalej z polską edukacją?
2,5 milionowa Warszawa (podobnie Kraków i inne duże metropolie) miała ponad 80-procentową frekwencję...
Sorry, ale wszystko to można sobie w... teczkę włożyć jeśli w grę wchodzi "poprawianie" ocen, a one ...
Ppp napisał/a komentarz do Napiszcie mi to pięknie!
Pisanie na klawiaturze mniej męczy ręce, oraz ułatwia pisanie dłuższych tekstów. Umożliwia tez lep...
Tomasz napisał/a komentarz do Pewna wizja edukacji w przyszłości
W dobie cyfryzacji, gdzie szkoły inwestują w najnowszy sprzęt, problemem pozostaje niedoinwestowanie...
Tomasz napisał/a komentarz do Cztery scenariusze rozwoju szkolnictwa (OECD)
W erze, gdy uczniowie mają zgłębiać tajniki sztucznej inteligencji w nowoczesnych, „darmowych” labor...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie