Sidebar

13
Śr, Sie

Multimedia w edukacji (3). Praktyka

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times
 
Odejście od podawczej formy przekazu treści na rzecz interaktywnych ćwiczeń

E-learning
 
Pakiet multimedialny z przedmiotu botanika, przygotowany przez Polski Uniwersytet Wirtualny w ramach projektu E-rolnictwo. Materiały edukacyjne dostępne są na stronie: http://www.e-rolnictwo.edu.pl/

Podsumowanie
Świadome, celowe i skuteczne wykorzystanie multimediów w edukacji musi opierać się na metodycznych podstawach. Bez ustalenia celów kształcenia, bez zdefiniowania, do kogo kierujemy przekaz, z kim wchodzimy w tę edukacyjną grę ─ nie możemy efektywnie projektować procesu kształcenia. Medium jest tylko narzędziem w edukacji. Media cyfrowe mają olbrzymi potencjał, jednak jego wykorzystanie zależy od zrozumienia natury nowych mediów, ich języka, idei otwartości, wolności wpisanych w historię powstania multimediów oraz we współczesną rzeczywistość zjawisk kultury 2.0, w której wszyscy jesteśmy zanurzeni.

Kształcąc umiejętności i postawy musimy zbudować zaangażowanie. Media są doskonałym narzędziem, które nam w tym pomogą. Musimy jednak pamiętać, by przygotowane przez nas multimedialne zdarzenie edukacyjne charakteryzowało się takimi nieodłącznymi cechami multimediów, jak: interaktywność, elastyczność, współzawodnictwo czy bogactwo przekazu.

(Część III i ostatnia referatu, który ukazał się w publikacji SGGW: Studia i Materiały Centrum Edukacji Przyrodniczo-Leśnej R.10, Zeszyt 1(17)/2008)

(Notka o autorze: Dr Joanna Opoka, Polski Uniwersytet Wirtualny, Wyższa Szkoła Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi)
 
Komentarze (0)
Nie ma tu jeszcze żadnych komentarzy
Skomentuj
Piszesz jako gość
×
Suggested Locations
Wpisz tekst z poniższego obrazka. Nie jest wyraźny?

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Leszek napisał/a komentarz do Co nowego w szkołach od września?
Pani Minister,mam bardzo podobne przemyślenia jako nauczyciel z 40-letnim stażem i dyrektor od ćwier...
Tomasz napisał/a komentarz do Co nowego w szkołach od września?
Pano SylwioO tym co pani pisze moga zawalczyc nauczyciele tacy jak pani czy ja (zakladam ze pani jes...
Sylwia napisał/a komentarz do Co nowego w szkołach od września?
Szanowna Pani Minister, uprzejmie proszę o podjecie tematu zróżnicowania pensum. Jest to konieczne, ...
Ppp napisał/a komentarz do Co młodzi sądzą o demokracji?
Wychodzi na to, że młodzież jest bardzo świadoma. Zatem: politycy - DO ROBOTY! Godzina tygodniowo no...
Nauczyciele wf nie pracują w domu, ich obowiązki zamykają się w szkole. Nie przygotowują się w domu ...
Wygrywamy wszystkie bitwy a przegrywamy wojnę. Taka rozmowa podczas wywiadówki: Pani syn ma braki a ...
Sprzeczność niewątpliwie jest, ale myślący człowiek powinien zauważyć, co ważniejsze. A ważniejsze j...
Egzaminy to diabeł. I do tego sprawdzają wiedze, która nie będzie nikomu w przyszłości potrzebna i k...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie