ImageWyniki badań realizowanych przez dwie amerykańskie instytucje non-profit – Common Sense Media i Cable in the Classroom wskazują, że dorośli Amerykanie dostrzegają znaczenie Internetu dla rozwoju swoich dzieci. Jak deklaruje 85% badanych rodziców - od małego starają się uczyć swoje dzieci, w jaki sposób korzystać i zachowywać się w Internecie.

 

ImagePodcasting ma pozytywny wpływ na rozwijanie zdolności pedagogicznych, pogłębianie wiedzy i kreatywności w nauczaniu przyszłych nauczycieli przedmiotów ścisłych – dowiodły badania Uniwersytetu Stanowego w San Diego. Pedagodzy odnotowali także pozytywne opinie swych uczniów w związku z wykorzystaniem podcastów do celów edukacyjnych.

 

ImageW epoce Web 2.0 zrozumienie potrzeb osób uczących się jest najważniejszym wyzwaniem dla wszystkich instytucji edukacyjnych. Nowy raport brytyjskiej Joint Information Systems Committee (JISC) „In Their Own Words” zwraca uwagę na korzyści, możliwości i wyzwania e-learningu pod kątem użytkownika.

 

ImageBadania w Stanach Zjednoczonych wskazują na coraz częstsze wykorzystywanie Internetu i nowoczesnych technologii komunikacyjnych w procesie edukacji na poziomie szkoły średniej. Wyniki te mogą okazać się przydatne także polskim edukatorom, gdyż ukazują trendy w e-edukacji na świecie i to, czego można spodziewać się wkrótce także w Polsce.

 

ImageJedna trzecia dorosłych Polaków w ogóle nie czyta książek, a uwzględniając tych, którzy w ostatnim miesiącu akurat nic nie przeczytali, jest to już prawie trzy czwarte społeczeństwa. Sondaż przeprowadzono na początku sierpnia 2007 na reprezentatywnej próbie losowo wybranych 859 dorosłych Polaków.

 

ImageCo dziesiąty internauta w Polsce to dziecko w wieku 7-14 lat. Najmłodsi użytkownicy korzystają z sieci coraz dłużej i intensywniej. Internet w wydaniu dzieci to medium zapewniające przede wszystkim rozrywkę: 70 proc. z nich odwiedza strony zawierające gry online – pokazuje październikowy raport Gemius dla Fundacji Dzieci Niczyje „Dzieci aktywne online”.

 

ImageWakacyjny wypoczynek dzieci i młodzieży zawsze jest wdzięcznym tematem badań socjologów. Odpowiedź na pytanie, gdzie i jak wypoczywają najmłodsi, jest też zarazem odpowiedzią na pytania o stopień zamożności całego społeczeństwa, a także o pewne obyczaje i wzorce zachowań rodziców i opiekunów.

 

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Stanisław Zbigniew Czachorowski napisał/a komentarz do Dawanie uczniom sensownych wyborów
Poczucie sprawstwa jest ważne. Gdy daję studentom możliwość wyboru czasem są zaskoczeni. Pozytywnie....
Stanisław Zbigniew Czachorowski napisał/a komentarz do Pomysły na efektywne i wartościowe kończenie nauki w roku szkolnym
Przydatne pomysły, niektóre stosuję, inne dopiero wypróbuję. Na studentach. Mam na myśli wszystkie t...
Ppp napisał/a komentarz do Dawanie uczniom sensownych wyborów
Dobre chęci, jak widzę, są - problem w tym, że o wszystkim WAŻNYM decyduje MEN, o mniej ważnych dyre...
Jan Soliwoda napisał/a komentarz do Po wyborach. Co dalej z polską edukacją?
2,5 milionowa Warszawa (podobnie Kraków i inne duże metropolie) miała ponad 80-procentową frekwencję...
Sorry, ale wszystko to można sobie w... teczkę włożyć jeśli w grę wchodzi "poprawianie" ocen, a one ...
Ppp napisał/a komentarz do Napiszcie mi to pięknie!
Pisanie na klawiaturze mniej męczy ręce, oraz ułatwia pisanie dłuższych tekstów. Umożliwia tez lep...
Tomasz napisał/a komentarz do Pewna wizja edukacji w przyszłości
W dobie cyfryzacji, gdzie szkoły inwestują w najnowszy sprzęt, problemem pozostaje niedoinwestowanie...
Tomasz napisał/a komentarz do Cztery scenariusze rozwoju szkolnictwa (OECD)
W erze, gdy uczniowie mają zgłębiać tajniki sztucznej inteligencji w nowoczesnych, „darmowych” labor...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie