Zajęcia pozalekcyjne uczniów

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Każdego roku wielu rodziców mających dzieci w wieku szkolnym decyduje się finansować im różnego typu dodatkowe zajęcia edukacyjne lub ogólnorozwojowe – w tym roku szkolnym niemal tyle samo rodziców co przed rokiem (46%). Na decyzję o posłaniu dzieci na płatne zajęcia pozalekcyjne wpływa przede wszystkim poziom wykształcenia rodziców.fot. sxc.hu

Od kilkunastu lat najpopularniejsze płatne zajęcia pozalekcyjne to lekcje języków obcych (w roku szkolnym 2013/2014 zdecydowało się je opłacać 28% rodziców). Na poziomie porównywalnym z rokiem poprzednim pozostało także inwestowanie w rozwój zdolności artystycznych dzieci (17%), mniej rodzin zaś zdecydowało się na opłacanie dzieciom korepetycji i kursów przygotowawczych (12%).

W tym roku szkolnym po raz kolejny wzrosła natomiast popularność płatnych zajęć sportowych, takich jak: pływanie, piłka, tenis, wschodnie sztuki walki, SKS czy jazda konna. Rekordowo wysoki poziom zainteresowania dodatkowymi płatnymi zajęciami sportowymi (27%), na opłacanie których zdecydowało się niemal tyle samo rodziców co w przypadku nauki języków obcych, może być efektem ostatnich kampanii wskazujących na znaczenie wychowania fizycznego dla ogólnego rozwoju młodego człowieka, jego wpływ na zdrowie w dalszym życiu, a także przekonania o niedostatecznym wywiązywaniu się polskich szkół z zadań w tym zakresie.

Źródło: CBOS. 

Jeśli dodamy do tych zajęć czas przeznaczony na odrabianie prac domowych, może się okazać, że całkiem spora grupa uczniów nie ma czasu dla siebie i dla kontaktu z rówieśnikami po szkole, a jedyna dla nich swoboda to czas spędzony w internecie, raczej już w późnych godzinach wieczornych.

Prezentowane dane pochodzą z badań CBOS „Aktualne problemy i wydarzenia” zrealizowanych w latach 2011–2013.

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Czy sztuczna inteligencja osłabia nasze kompetencje?
W jakimś stopniu na pewno osłabia. Uzależnia. Tak integrujemy się w większy system. Podobnie jest w ...
AI nie zastąpi naszej odpowiedzialności za własny rozwój ;)
Podoba mi się podejście operacje na szacunku, a nie kontroli :)
GPT napisał/a komentarz do EjAj z lodówki
Ministerstwo kupuje pracownie STEAM, ogranicza fizykę i chemię, a wszystko to okrasza pięknym slogan...
GPT napisał/a komentarz do Kierunki rozwoju polskiej edukacji
Ministerstwo kupuje pracownie STEAM, ogranicza fizykę i chemię, a wszystko to okrasza pięknym slogan...
Ppp napisał/a komentarz do Dziesięć błędów informacji zwrotnej
Wszystko to prawda, ale na "zerowym" punkcie powinno być: błędem krytyki jest samo jej istnienie! w ...
Zbyt ogólny opis by zrozumieć czym to się różni od istniejących aplikacji edukacyjnych które są zazw...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Natura matury
Miałem wrażenie, że dość jasno dałem do zrozumienia, że nie rozważam tu zasadności ani prawidłowości...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie