Wracamy do barwnej szkolnej codzienności. Z całą pewnością rok szkolny zapowiada się nam obfitujący w nowe pomysły kierownictwa oświaty oraz w nowe trafione lub chybione propozycje (których będzie więcej?). Niestety system szkolny stworzony w XIX wieku nadal trzyma się mocno. Powinniśmy więc próbować to zmienić. Jeśli nie odgórnie (bo MEN nie ma pomysłu), to oddolnie, dzięki zaangażowaniu i pracy nauczycieli.fot. Fotolia.com

Wyniki badania zrealizowanego przez instytut badawczy TNS dla Groupon Polska jednoznacznie pokazują, że Polacy doceniają potencjał wspólnego działania. Niemal 90 proc. uczestników badania wierzy, że działając w grupie są bardziej skuteczni i mogą osiągnąć więcej, a aż 80 proc. zadeklarowało, że wspólne działanie daje im satysfakcję. Zdaniem ankietowanych Internet jest obecnie jednym z głównych czynników ułatwiających promocję inicjatyw oraz współpracę i zaangażowanie przy ich realizacji.fot. Groupon

Fundacja 2065 im. Lesława A. Pagi oraz Giełda Papierów Wartościowych zapraszają uczniów ze szkół ponadgimnazjalnych do udziału w 12. już edycji Szkolnej Internetowej Gry Giełdowej (SIGG) i kursu e-learningowego. SIGG to największy ogólnopolski projekt edukacyjny poświęcony inwestowaniu skierowany do młodzieży ponadgimnazjalnej.fot. Fundacja 2065 im. Lesława Pagi

Film jest medium wciąż świeżym i ciekawym, który uczy młodych ludzi uważnej obserwacji, krytycznego myślenia, swobody wypowiedzi i inspiruje do własnej twórczości. Ale nawet najlepszy film sam w sobie nie sprawi, że uczeń będzie pracować bardziej kreatywnie. Na zajęcia z filmem trzeba mieć pomysł.fot. CC-BY CEO

Fundacja Nowoczesna Polska zaprasza szkoły ponadgimnazjalne do pilotażowego programu edukacji medialnej. Zgłoszenia można nadsyłać do 30 sierpnia.fot. Nakręcona Ekonomia - MillionYou.com

Notatki warto prowadzić w dwóch, trzech językach równocześnie. Wpływa to pozytywnie na zapamiętywanie i stosowanie słownictwa i struktur. Docenił to Instytut Goethego w skrypcie: Nauczanie języka niemieckiego po języku angielskim. Denglish to jakieś rozwiązanie szczególnie w pierwszym okresie uczenia się niemieckiego po angielskim. Zjawisko interferencji było w przeszłości przeceniane, jak też i przeceniano błędy językowe. Nieustanne poprawianie pozbawiało chęci uczenia się, demotywowało i często wzmacniało lapsusy, które nabierały cech errorów.(C) Edunews.pl - cykl felietonów Aleksandra Lubiny

Czy szkoła może działać bez szkolnego przymusu? Wiele osób jest przekonanych, że tak, nic nie stoi na przeszkodzie. Innego zdania są jednak urzędnicy. Paweł Kasprzak, współzałożyciel i członek zarządu Oświatowej Fundacji Filmowej na swoim blogu w OsiŚwiata opublikował ciekawą wymianę pism z Biurem Rzecznika Praw Obywatelskich, które dotyczyły interpretacji przepisów o obowiązku szkolnym.fot. Fotolia.com

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Kinga napisał/a komentarz do Nauczyciele – luka pokoleniowa
To prawda. Bardzo dobry artykuł. Młodzi nauczyciele w polskich szkołach są niemile widziani, a jeśli...
Ppp napisał/a komentarz do Polacy coraz bardziej obojętni na ekologię?
Co w tym dziwnego? Ekologia musi być wprowadzana w życie tak, by była dla ludzi prosta, tania i nie ...
Ppp napisał/a komentarz do Nauka języka obcego w polskich szkołach
Czyli nic się nie zmieniło, odkąd przestałem chodzić do szkoły - ta nadal uczy gramatyki i słówek, o...
Ppp napisał/a komentarz do Odciążenie uczniów od myślenia?
Wystarczy nie oduczać myślenia i zadawania pytań - to jednak zadanie dla podstawówek. Jeśli uczeń zg...
Stanisław Zbigniew Czachorowski napisał/a komentarz do Dawanie uczniom sensownych wyborów
Poczucie sprawstwa jest ważne. Gdy daję studentom możliwość wyboru czasem są zaskoczeni. Pozytywnie....
Stanisław Zbigniew Czachorowski napisał/a komentarz do Pomysły na efektywne i wartościowe kończenie nauki w roku szkolnym
Przydatne pomysły, niektóre stosuję, inne dopiero wypróbuję. Na studentach. Mam na myśli wszystkie t...
Ppp napisał/a komentarz do Dawanie uczniom sensownych wyborów
Dobre chęci, jak widzę, są - problem w tym, że o wszystkim WAŻNYM decyduje MEN, o mniej ważnych dyre...
Jan Soliwoda napisał/a komentarz do Po wyborach. Co dalej z polską edukacją?
2,5 milionowa Warszawa (podobnie Kraków i inne duże metropolie) miała ponad 80-procentową frekwencję...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie