Wierzę, że każdy z nas rodzi się z wyjątkowym do realizacji celem. Wierzę, że każdy z nas ma zadanie pozostawienia po sobie świata lepszym, niż go zastał. I każdy z nas ma swoją osobistą misję do spełnienia. Tak mówi Showkat Badat - dyrektor Essa Academy w Bolton koło Manchesteru i dodaje: nie mówimy, że każdy z naszych uczniów może odnieść sukces, ale każdy odniesie sukces.
TiK w klasach na obcasach…
Wykonując z wielką przyjemnością swoje zawodowe zadania często odwiedzam różne szkoły i spotykam się z wieloma nauczycielami, którym niosę, jako, że piszę te słowa w niedzielę – cyfrowe błogosławieństwo. W tych placówkach spotykają mnie bardzo ciekawe, często „zabawne” sytuacje… Proszę mi wierzyć, wejście do każdej nowej placówki, to jak następna część – Indiana Jones i wielka niewiadoma. Dzisiaj opowiem Wam o przygodach z tablicami multimedialnymi, czyli „Indiana Jones i tajemnica tablicy”.
Projekt, który zaprocentuje
Jak założyć pierwszą firmę? Jak zarządzać własnymi finansami w kryzysie? Na czym polega przedsiębiorczość społeczna? Co to jest STEM? Centrum Edukacji Obywatelskiej i Narodowy Bank Polski po raz piąty rozpoczynają projekt Młodzi Przedsiębiorczy, w którym uczniowie prowadzą wirtualne firmy i uczą się inwestowania, budżetowania i oszczędzania. Do 8 października 2013 roku trwa nabór do kolejnej edycji programu. Uczestnictwo w programie jest bezpłatne.
Finanse osobiste na blogowo
Młodzi ludzie, zanim samodzielnie wezmą odpowiedzialność za stan swoich osobistych finansów, powinni zdobyć podstawową wiedzę i umiejętności związane z zarządzaniem własnym budżetem i mądrym gospodarowaniem swoimi zasobami. Najlepiej, jeśli połączą tę naukę z wykorzystaniem TIK-u i elementem rywalizacji – choćby na przykład w konkursie blogowym w ramach akcji Tydzień dla Oszczędzania 2013.
O kulturze odpowiedzialności
W związku z początkiem roku szkolnego pewnie niemal każdy rodzic ucznia został zalany wypisami ze szkolnego systemu oceniania z każdego przedmiotu. Ja dostałam od rodziców kilkanaście wersji. W wielu przypadkach pod zestawem wypisów umieszczono jeszcze podtytuł „kontrakt”. Patrzę - czytam i złapałam się za głowę. Ten „nowoczesny” dokument określający wymagania wobec uczniów ma w większości jedną wadę, nie określono liczby godzin chodzenia po „spacerniaku”!
Szkolny start sześcio- i siedmiolatków
Instytut Badań Edukacyjnych zaprezentował wyniki badania 6- i 7-latków na starcie szkolnym. Wynika z nich, że sześcioletnie i siedmioletnie dzieci kończą pierwszą klasę z takim samym poziomem umiejętności. Na pójściu do szkoły najbardziej zyskują te dzieci, których kompetencje były najsłabsze.
Jak wspierać rozwój kompetencji cyfrowych młodzieży?
Tylko 3% rodziców udziela dzieciom porad w zakresie korzystania z komputera i internetu. Dorośli przyznają, że w tym obszarze są mniej biegli niż młodzież. Tymczasem młodzi wysoko oceniają swoje kompetencje, ale jednocześnie nie wykorzystują w pełni możliwości cyfrowych w edukacji i rozwoju osobistym – wynika z badania „Kompetencje cyfrowe młodzieży w Polsce” przeprowadzonego przez TNS Polska dla Fundacji Orange i Orange Polska. Kto i jak może wspierać młodzież w doskonaleniu cyfrowych umiejętności – to temat I Forum Cyfrowych Inspiracji, które odbyło się 13 września w Warszawie.