„Śpiewać każdy może, trochę lepiej lub trochę gorzej, ale nie o to chodzi, jak co komu wychodzi” - śpiewał Jerzy Stuhr. Niewątpliwie miał sporo racji. Najważniejsze, że śpiew sprawia nam przyjemność. Udowodniono, iż pozytywnie wpływa na nasze samopoczucie fizyczne i psychiczne. Podczas śpiewu wydziela się tak zwany hormon szczęścia, obniża się poziom stresu. Ponadto dotleniamy się, ponieważ, aby zaśpiewać, musimy nabrać więcej powietrza.
Jak stworzyć interaktywną publikację w 5 krokach
Chcieliście kiedyś stworzyć interaktywny magazyn lub broszurkę, w której zagnieżdżone będą filmy? Dawno już myślałam o przygotowaniu takiej publikacji, jednak do tej pory nie znalazłam narzędzia, które by mi na to pozwoliło, było darmowe i jeszcze na dodatek proste w obsłudze. Aż do niedawna, kiedy to odkryłam, że Issuu oferuje taką możliwość. Jak to zrobić? Spójrzcie!
Jak się (nie) uczą nauczyciele?
Świat wokół nas szybko się zmienia. Z mediów co chwilę dobiegają informacje, że trzeba się uczyć i zdobywać nowe kompetencje. Wymagamy tego od młodzieży w szkołach i na studiach. Muszą się uczyć! Żeby mieć potem szanse na rynku pracy. A… czy nauczyciele też się uczą?
Powrót do szkoły, niekoniecznie do ławki
Kiedy mówimy o uczeniu się, zazwyczaj myślimy o szkole. Kiedy mówimy o nauczaniu – na myśl przychodzą nam nauczyciele. A kiedy odnosimy się do środowiska uczenia – prawie zawsze mamy na myśli szkolną klasę. Przeświadczenie, że właściwy proces uczenia się i nauczania zachodzi właśnie w takich okolicznościach i przy udziale tych osób jest w nas głęboko zakorzenione.
Młody Obywatel – podsumowanie VI edycji
Szósta edycja programu Młody Obywatel dobiegła końca! Ten program realizowany jest przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Fundację BGK od 2010 roku. Ostatnia edycja była poświęcona działaniom w przestrzeni publicznej: badaniu najbliższej okolicy i zmienianiu jej na lepsze, angażowaniu do tego celu lokalnej społeczności. Uczestnicy programu otrzymali m. in. wsparcie w postaci materiałów edukacyjnych pt. „Zmiennicy”.
Wiedza wyniesiona z sieci
Wiedza, którą wynosimy ze szkół i uczelni często wymaga uzupełnienia chwilę po ukończeniu etapu edukacji. To, czego nauczyliśmy się w szkołach, może okazać się już nieaktualne, kiedy zaczniemy pracę. Uczyć się powinien każdy, obojętnie czy młody, czy dorosły. To niby truizm. Ale czy potrafimy sami z siebie uczyć się, dla potrzeby i przyjemności?
O czym myślą dzieci?
Z punktu widzenia dorosłego dzieci to irracjonalne, skupione na sobie i niezbyt mądre stworzenia. Tymczasem można je raczej porównać do „działu badań i rozwoju gatunku ludzkiego”, podczas gdy dorośli zajmują się „produkcją i zarządzaniem”.