„Nasz Elementarz” wymaga uzupełnienia o dodatkowe pomoce dydaktyczne, a decyzja MEN o wysłaniu 6-latków do szkół była zbyt pochopna – to główne wnioski z badania przeprowadzonego przez Grupę Edukacyjną S.A. wśród nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej. To pierwszy taki raport przeprowadzony w rok po wprowadzeniu zmian w ustawie o oświacie.
Co z tym internetem?
Co właściwie internet może nam zrobić z relacjami? Czy sieć przeszkadza nawiązywaniu relacji międzyludzkich, czy je wręcz pogłębia? Czy to szansa czy zagrożenie dla kształtowania relacji między młodymi osobami oraz między młodymi i dorosłymi lub między osobami dorosłymi?
Przedsiębiorczość młodzieży
Młodzież coraz częściej zaczyna myśleć o własnej działalności. Jak wynika raportu, "Przyszły potencjał - perspektywy GEM dotyczace przedsiębiorczości wśród młodzieży w 2015" (Future Potential – a GEM perspective on youth entrepreneurship 2015) wydanego przez Global Entrepreneurship Monitor (GEM), młodzież wykazuje znacznie wyższy poziom przedsiębiorczości, niż dorośli.
Nauczanie poprzez granie
„Gry są nudne, głupie i nie rozwijają… to bezsensowna strata czasu…” – to opinia dość powszechna wśród nauczycieli w szkołach. Czy na pewno? W szkołach na korytarzach często widzimy uczniów siedzących w grupkach i przyklejonych do swoich smartfonów, emocjonujących się nikłym głosem i obrazami ledwie widocznym na niewielkim ekranie. Czy gry można wykorzystać do nauki?
Potwornie dużo emocji
Zajęcia techniczne mogą posłużyć do zrobienia fantastycznego projektu społecznego, który przynosi wiele radości i satysfakcji uczniom w różnych szkołach, nieraz oddalonych od siebie o setki kilometrów. Trzeba oczywiście "tylko" mieć pomysł oraz nawiązać współpracę z inną szkołą. Może wówczas uda się zrobić znacznie więcej niż zakładaliśmy.
O szkole kanadyjskiej
Miałam okazje porozmawiać z nauczycielką kanadyjską z 25 letnim stażem. Dużo wiedziałam o szkołach w innych krajach, ale przeważnie opowiadali mi o nich rodzice uczniów, którzy tam uczęszczali. Jest to inne doświadczenie niż nauczycielki.
Śpiewać każdy może…
„Śpiewać każdy może, trochę lepiej lub trochę gorzej, ale nie o to chodzi, jak co komu wychodzi” - śpiewał Jerzy Stuhr. Niewątpliwie miał sporo racji. Najważniejsze, że śpiew sprawia nam przyjemność. Udowodniono, iż pozytywnie wpływa na nasze samopoczucie fizyczne i psychiczne. Podczas śpiewu wydziela się tak zwany hormon szczęścia, obniża się poziom stresu. Ponadto dotleniamy się, ponieważ, aby zaśpiewać, musimy nabrać więcej powietrza.