Czy warto zostać #SuperKoderem? Takie pytanie przyświecało uczniom i nauczycielom Szkoły Podstawowej w Małogoszczu, kiedy to zdecydowali się na udział w programie #SuperKoderzy. Pod opieką nauczyciela informatyki Iwony Szyszkowskiej oraz nauczyciela matematyki Moniki Grzyb, został nagrany filmik konkursowy do ścieżki Majsterkowicze 2.0, wypełniono niezbędne formularze i wnioski. Z niecierpliwością czekano na wyniki.
Różne oblicza projektu, czyli jak sprawić aby dzieci były szczęśliwe
Najważniejszy jest pomysł - to od niego zaczyna się dobry projekt, który chcemy zaproponować uczniom. W szkole publicznej jest sporo miejsca na realizację zajęć w formule projektowej, nie tylko przedmiotowych, ale i interdyscyplinarnych, w szczególności na etapie wczesnoszkolnym. Nie ma przeszkód, abyśmy krótkie i długie projekty przez cały rok prowadzili.
Nie ma jednej, poprawnej odpowiedzi - rozważania o szkole
Każda odpowiedź jest dobra, o ile zostanie sensownie uzasadniona. Zdanie i zdarzenie wyrwane z całościowego kontekstu trudne jest do jednoznacznej interpretacji. Poprawnych odpowiedzi może być wiele. Uzasadnienie tworzy kontekst, czasem zupełnie nowy (potrzebna więc kreatywność).
Nauczycielem być...
Dlaczego warto zostać w zawodzie nauczycielskim? - ten artykuł wygląda jak zamówione przez MEN - piewcę propagandy sukcesu - dzieło "ku pokrzepieniu nauczycielskich serc". Pozwolę sobie wlać łyżkę dziegciu do beczki miodu tak cudownego postrzegania edukacyjnej rzeczywistości.
Refleksje wokół ministerialnego fotela
Piątkowy numer „Gazety Wyborczej” z 31 maja, artykuł Agaty Kondzińskiej pt. „Roszady w rządzie”. Lista dziewięciu osób, które po uzyskaniu mandatów eurodeputowanych mają odejść ze stanowisk, w tym czworo ministrów. Wśród nich szefowa resortu edukacji, Anna Zalewska. Dalej rozważania, kto zajmie zwolnione miejsca. Są typy na stanowisko Elżbiety Rafalskiej (praca, rodzina i polityka społeczna), Joachima Brudzińskiego (sprawy wewnętrzne i administracja), nawet Beaty Kempy, ministrującej w tak kluczowej dziedzinie, jak pomoc humanitarna. O ewentualnych następcach Anny Zalewskiej ani słowa…
Dlaczego warto zostać w zawodzie nauczycielskim?
Teraz, gdy wiele osób zastanawia się, czy nie opuścić zawodu nauczyciela, temat jest bardzo na czasie. Korzystając z artykułu Pete Barnesa podam kilka wskazówek, dlaczego warto sprawę przemyśleć.
Dzieci chętnie uczą się programować
Ponad 10 tys. uczniów klas 1-3 z całej Polski wzięło udział w bezpłatnym projekcie edukacyjnym „Technologie z klasą”, organizowanym przez Fundację Uniwersytet Dzieci. Uczestnicy rozwinęli kompetencje z zakresu bezpieczeństwa w sieci, nowych technologii i nauki programowania. Podczas kreatywnych zajęć w szkole dzieci nauczyły się programować grę i interakcje w aplikacji Scratch, poznały zagrożenia występujące w internecie oraz zrozumiały, jak komunikują się roboty. Udział w projekcie był także okazją do trenowania umiejętności pracy w grupie oraz rozwijania kompetencji miękkich.