Naukowcy twierdzą, że rozwiązywanie krzyżówek jest jednym z ćwiczeń intelektualnych, które w dużym stopniu wpływa na naszą pamięć i sprawność umysłową. Rozwija inteligencję i pomaga szybciej przywołać i zapamiętać pewne rzeczy. Dla niektórych jest to niezwykle relaksująca i odprężająca aktywność.

„Ale ekstra!” – tak powinny reagować dzieci, wchodząc do stołówki. „Jest ona bowiem nie tylko miejscem spożywania posiłków, ale także przestrzenią, w której uczniowie spotykają się podczas długiej przerwy, budują relacje i odpoczywają”, opowiada Marek Borowski, Prezes Zarządu Federacji Polskich Banków Żywności. Jak zatem powinna wyglądać ekstra stołówka?

W Warszawie odbywają się Inspir@cje Wczesnoszkolne 2017. Bierze w nim udział blisko 350 nauczycieli i edukatorów z całego kraju (nauczyciele z Radowa Małego policzyli, że aż z 90 miejscowości). Jest to dwudniowe święto edukacji, dzielenia się dobrymi pomysłami i wymiany doświadczeniami, rozmów i odkrywania nowych możliwości i narzędzi edukacji. Inspirują się, aby potem w swoich szkołach lepiej uczyć.

Pamiętacie kultowy teleturniej „Koło Fortuny” nadawany w latach 90-tych w telewizji polskiej? Ja pamiętam ten rytuał zasiadania z rodziną przed odbiornikiem telewizora w oczekiwaniu na pana Wojciecha i panią Magdę. Pamiętam również kręcące się koło fortuny i oczekiwanie w napięciu na pojawiającą się kwotę.

Czytelnictwo można promować na różne sposoby. Niektórzy organizują turnieje wiedzy, inni kręcą filmy. Tymczasem okazuje się, że jednym ze skuteczniejszych sposobów jest zaproponowanie zmagań artystycznych. Tak własnie postąpili organizatorzy Ogólnopolskiego Konkursu Plastycznego „Baśnie, naturalnie!”.

Jeszcze tylko parę dni pozostało do nadsyłania prac na konkurs „Nakręć się” organizowany przez Centrum Edukacji Obywatelskiej we współpracy z Filmoteką Narodową, dzięki wsparciu Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej. Do 13 lutego czekamy na młodzieżowe prace odnoszące się do pakietu „Filmoteka Szkolna” – etiudy filmowe i recenzje. Nagrody – sprzęt filmowy, filmy, książki oraz udział w Festiwalu Filmoteki Szkolnej przypadną tym z autorów, którzy nawiążą odważny dialog z polskimi twórcami i przekonają nas do swojej wizji. Liczy się pomysł, zaangażowanie i intrygująca forma.

Centrum Edukacji Obywatelskiej zaprasza nauczycieli i nauczycielki, pedagogów szkolnych i wychowawców z gimnazjum do udziału w trzeciej edycji projektu z zakres edukacji globalnej i międzykulturowej „Rozmawiajmy o uchodźcach”.

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Sylwia napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Autor, jako dyrektor szkoły, musi wiedzieć, że problemem częściej jest nie przekraczanie 40-godzinne...
Jarosław Pytlak napisał/a komentarz do Kłopoty ze szkolnym ocenianiem
@Jan - no proszę, potwierdził Pan słuszność tego, co robimy w klasach 4-6 SP w szkole STO na Bemowie...
Ppp napisał/a komentarz do Sprawdzian 13+ i Domowe Zasady Ekranowe
Autorzy chyba nigdy nie byli dziećmi i nie wiedzą, jak może wyglądać egzekucja tych wskazań. Rozumie...
Jan napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Są najliczniejszą grupą zawodową, więc muszą być problemem społecznym. System w jaki została zorgani...
Jan napisał/a komentarz do Kłopoty ze szkolnym ocenianiem
Dylemat związany z ocenianiem dobrze byłoby również przeanalizować pod kątem różnych przedmiotów szk...
Pełna zgoda - nie chodzi o nie wiadomo jaka indywidualizacje, lecz o zauważenie CZŁOWIEKA przynajmni...
Barbara Nowacka powinna być zdymisjonowana, ponieważ jedynie czym zajmuje się, to podwyżkami nauczyc...
Jan napisał/a komentarz do Nauka języka obcego w polskich szkołach
@ Ppp: Dzieje się tak dlatego że nie ma kompleksowego rozwiązania problemu języków obcych w szkołach...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie