Nagradzanie za rozwiązywanie zadań

fot. Fotolia.com

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Większość uczniów uznaje matematykę za trudną, wielu za nudną. Nauka matematyki dla wielu uczniów okazuje się być wielkim wyzwaniem, a regularne i samodzielne uczenie się – prawdopodobnie dotyczy tylko pasjonatów. A czy coś się zmieni, jeśli uczniowie będą... wynagradzani za rozwiązywanie zadań matematycznych?

Mohamad Jabara jest właścicielem firmy informatycznej Mathspace, która przygotowuje narzędzia informatyczne do nauki matematyki. Ponieważ pasjonuje się matematyką od czasów szkolnych, postanowił pomóc tym uczniom, którzy mają trudności z „królową nauk”. W Australii prowadzi unikalny eksperyment – jego firma płaci uczniom za rozwiązywanie cotygodniowych zadań matematycznych. Dlaczego? Uważa, że na rynku pracy powiększa się luka – coraz mniej jest osób dobrze znających matematykę, a coraz więcej firm, które potrzebują wysokiej klasy specjalistów matematycznych. Po drugie – dobra znajomość matematyki jest dziś, w epoce tzw. fake news, kluczowa dla prawidłowego rozumienia świata.

Choć pomysł płacenia uczniom za regularne rozwiązywanie zadań wydaje się na pierwszy rzut oka kontrowersyjny, warto bliżej poznać jego założenia. Zachęcamy do obejrzenia ciekawego wystąpienia z cyklu TED (TED@Westpac) - są w nim polskie napisy (tłum. Barbara Guzik):

 

(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Jest również członkiem grupy Superbelfrzy RP).

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Podoba mi się podejście operacje na szacunku, a nie kontroli :)
GPT napisał/a komentarz do EjAj z lodówki
Ministerstwo kupuje pracownie STEAM, ogranicza fizykę i chemię, a wszystko to okrasza pięknym slogan...
GPT napisał/a komentarz do Kierunki rozwoju polskiej edukacji
Ministerstwo kupuje pracownie STEAM, ogranicza fizykę i chemię, a wszystko to okrasza pięknym slogan...
Ppp napisał/a komentarz do Dziesięć błędów informacji zwrotnej
Wszystko to prawda, ale na "zerowym" punkcie powinno być: błędem krytyki jest samo jej istnienie! w ...
Zbyt ogólny opis by zrozumieć czym to się różni od istniejących aplikacji edukacyjnych które są zazw...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Natura matury
Miałem wrażenie, że dość jasno dałem do zrozumienia, że nie rozważam tu zasadności ani prawidłowości...
Mikołaj napisał/a komentarz do Natura matury
Trafne pokazuje to, że matura to nie tylko test wiedzy, ale rytuał przejścia, który ma sens tylko wt...
Ppp napisał/a komentarz do Natura matury
Maturę nalezy ZLIKWIDOWAĆ, ponieważ jest niesprawiedliwym egzaminem, którego można PRZYPADKOWO nie z...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie