Milion na Bank - spróbuj swoich sił

fot. Fotolia.com

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Umiejętność gospodarowania własnymi zasobami finansowymi można zaliczyć do grupy najważniejszych kompetencji, które przydadzą się każdemu młodemu człowiekowi kończącemu edukację szkolną. Problem w tym, że z racji wybitnie praktycznego charakteru edukacji finansowej, ciężko, jeśli w ogóle to możliwe, pokazać różne warianty postępowania i nauczyć młodzież podejmować racjonalne decyzje finansowe na etapie edukacji szkolnej.

W szkole brakuje zajęć praktycznych, które pomogłyby lepiej zrozumieć złożony świat finansów. W zasadzie - poza projektami edukacyjnymi jako formą uzupełniającą program nauczania- szkoła nie będzie w stanie rozwinąć kompetencji finansowych młodzieży. Można inwestować wiele sił i środków w zajęcia szkolne z edukacji finansowej, ale one są tylko pewnym wprowadzeniem teoretycznym do świata finansów. Te kompetencje rozwijamy przez całe życie i większość ludzi wciąż uczy się na swoich błędach. Czy jest jakaś inna opcja? Pewną pomocą mogą być gry symulacyjne, które odwzorowują mechanizmy rynku finansowego i pozwalają na sprawdzenie skutków dobrych lub złych decyzji finansowych.

Jedną z propozycji aktywności, która może pomóc lepiej zrozumieć mechanizmy świata finansów jest konkurs Milion na Bank. Jest on przeznaczony dla uczniów szkół średnich (ponadgimnazjalnych).

Celem gry jest zgromadzenie wirtualnego kapitału w wysokości co najmniej 1.000.000,00 zł w jak najmniejszej liczbie tur.

Aby wziąć udział w Konkursie Milion na Bank, zagraj o PIERWSZY MILION w grze inwestycyjnej:

Rejestracja zgłoszenia jest możliwa od 18.12.2017, a zagrać w grę należy nie później niż do końca dnia 15.02.2018 r. Do 20.02.2018 r. nastąpi ogłoszenie wyników.

Informacje o Konkursie Milion na Bank, regulamin oraz materiały uzupełniające dostępne są na stronie - www.bakcyl.wib.org.pl/milionnabank.

Natomiast osoby, które chcą „poćwiczyć” różne warianty zachowań na rynkach finansowych, zapraszamy na Trening na stronę gry edukacyjnej Pierwszy Milion: http://www.1milion.edu.pl/pl/site.html.

Organizatorami konkursu „Milion na Bank“ są Fundacja Warszawski Instytut Bankowości i Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Wiedzy THINK!

Konkurs zorganizowany został w ramach wspólnej inicjatywy Sektorowego Projektu „Bankowcy dla Edukacji” oraz Programu Rozwoju Przedsiębiorczości „Tydzień dla Oszczędzania” (edycja 2017).

 

(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Jest również członkiem grupy Superbelfrzy RP).

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

GPT napisał/a komentarz do EjAj z lodówki
Ministerstwo kupuje pracownie STEAM, ogranicza fizykę i chemię, a wszystko to okrasza pięknym slogan...
GPT napisał/a komentarz do Kierunki rozwoju polskiej edukacji
Ministerstwo kupuje pracownie STEAM, ogranicza fizykę i chemię, a wszystko to okrasza pięknym slogan...
Ppp napisał/a komentarz do Dziesięć błędów informacji zwrotnej
Wszystko to prawda, ale na "zerowym" punkcie powinno być: błędem krytyki jest samo jej istnienie! w ...
Zbyt ogólny opis by zrozumieć czym to się różni od istniejących aplikacji edukacyjnych które są zazw...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Natura matury
Miałem wrażenie, że dość jasno dałem do zrozumienia, że nie rozważam tu zasadności ani prawidłowości...
Mikołaj napisał/a komentarz do Natura matury
Trafne pokazuje to, że matura to nie tylko test wiedzy, ale rytuał przejścia, który ma sens tylko wt...
Ppp napisał/a komentarz do Natura matury
Maturę nalezy ZLIKWIDOWAĆ, ponieważ jest niesprawiedliwym egzaminem, którego można PRZYPADKOWO nie z...
Zapisałem dziecko na karate kontaktowe przez takich własnie małych gnojków by sam umiał się bronić

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie