Wygraj kosmiczne wakacje!

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Interesujesz się astronomią, podbojem kosmosu, komputerami, robotyką, fizyką? Świetnie! Chcesz się nauczyć czegoś więcej? Fantastycznie! Aby spełnić marzenia o kosmicznych misjach, niecodziennych przygodach i niezapomnianych wakacjach wystarczy, że weźmiesz udział w II edycji konkursu ASTROBOT.fot. Astrobot.pl

Mars Society Polska i Krajowy Fundusz na rzecz Dzieci zapraszają wszystkich gimnazjalistów do udziału w II już edycji konkursu astronautyczno-robotycznego. Konkurs składa się z dwóch etapów.

Pierwszy etap konkursu ma charakter indywidualny i polega na opracowaniu koncepcji misji kosmicznej do ciała niebieskiego. Opis proponowanej misji należy przedstawić w formie pisemnej, określając cel misji i sposób jej realizacji. W konkursie mogą brać udział wyłącznie samodzielne prace. Zgłoszenia przyjmowane są poprzez stronę www.astrobot.pl. Termin zgłaszania prac upływa 9 lutego 2014.

Przy ocenie prac brane będą pod uwagę: zgodność pracy z tematem konkursu, uzasadnienie wyboru, wartość naukowa, technologiczna lub komercyjna przedstawionej misji. Oceniana będzie również szczegółowość oraz przejrzystość opisu, poprawność techniczna przedstawionych rozwiązań, realność wykonania misji, a także poprawność stylistyczna i językowa nadesłanej pracy.

II edycja konkursu ASTROBOT zostanie rozstrzygnięta wiosną. Autorzy 30 najlepszych prac zostaną zaproszeni do Warszawy na kilkudniowe warsztaty i finałową rozgrywkę drużynową.

Zwycięska drużyna w nagrodę wybierze się latem na kosmiczne wakacje. Piątka zwycięzców I edycji konkursu pojechała w maju br. roku na Florydę, by w słynnym amerykańskim Centrum Kosmicznym Kennedy’ego śledzić studencki konkurs robotyczny NASA Lunabotics. Zwycięscy II edycji mogą liczyć na równie ekscytującą wyprawę! Organizatorzy przewidują także nagrody dla uczestników za najlepszą i rzeczową prezentację swoich projektów.

Aby mieć szansę na udział w wiosennych warsztatach i wakacyjny wyjazd, trzeba przygotować naprawdę solidny projekt. Po doświadczeniach z I edycji, organizatorzy spodziewają się prac na bardzo wysokim poziomie.

"Organizując ten konkurs w formie warsztatów i wspólnej zabawy chcemy popularyzować wśród uczniów nauki ścisłe, przyrodnicze i techniczne. Zachęcamy gimnazjalistów nie tylko do rozwijania swoich zainteresowań astronomią i astronautyką, ale też do samodzielnej pracy badawczej" – mówi Tomasz Kuciński z Mars Society Polska.

Organizatorami konkursu są Mars Society Polska i Krajowy Fundusz na rzecz Dzieci – dwa stowarzyszenia od wielu lat zajmujące się popularyzacją nauki. Konkurs daje młodym, zdolnym ludziom możliwość spotkania z największymi polskimi naukowymi ekspertami.

"Kosmos wciąż pozostaje tajemnicą, jest jeszcze wiele pytań, na które nie udało się odpowiedzieć naukowcom. Wyobraźnia młodzieży często wpisuje się w późniejsze naukowe odkrycia. Pomysły przedstawiane przez dzieci i młodzież są zawsze świeże i nowatorskie. Właśnie dlatego tak niezwykle ważne jest zachęcanie uczniów do udziału w projektach związanych z nauką" – dodaje Tomasz Kuciński.

Więcej informacji na stronie konkursu: www.astrobot.pl.

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Nauka języka obcego w polskich szkołach
Czyli nic się nie zmieniło, odkąd przestałem chodzić do szkoły - ta nadal uczy gramatyki i słówek, o...
Ppp napisał/a komentarz do Odciążenie uczniów od myślenia?
Wystarczy nie oduczać myślenia i zadawania pytań - to jednak zadanie dla podstawówek. Jeśli uczeń zg...
Stanisław Zbigniew Czachorowski napisał/a komentarz do Dawanie uczniom sensownych wyborów
Poczucie sprawstwa jest ważne. Gdy daję studentom możliwość wyboru czasem są zaskoczeni. Pozytywnie....
Stanisław Zbigniew Czachorowski napisał/a komentarz do Pomysły na efektywne i wartościowe kończenie nauki w roku szkolnym
Przydatne pomysły, niektóre stosuję, inne dopiero wypróbuję. Na studentach. Mam na myśli wszystkie t...
Ppp napisał/a komentarz do Dawanie uczniom sensownych wyborów
Dobre chęci, jak widzę, są - problem w tym, że o wszystkim WAŻNYM decyduje MEN, o mniej ważnych dyre...
Jan Soliwoda napisał/a komentarz do Po wyborach. Co dalej z polską edukacją?
2,5 milionowa Warszawa (podobnie Kraków i inne duże metropolie) miała ponad 80-procentową frekwencję...
Sorry, ale wszystko to można sobie w... teczkę włożyć jeśli w grę wchodzi "poprawianie" ocen, a one ...
Ppp napisał/a komentarz do Napiszcie mi to pięknie!
Pisanie na klawiaturze mniej męczy ręce, oraz ułatwia pisanie dłuższych tekstów. Umożliwia tez lep...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie