Za naprawianie świata

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Stowarzyszenie „Dzieci Holocaustu” w Polsce i Centrum Edukacji Obywatelskiej ogłosiły VII edycję Nagrody im. Ireny Sendlerowej „Za naprawianie świata”. Kandydatury nauczycieli można zgłaszać do 31 lipca 2013 roku.CC-BY Centrum Edukacji Obywatelskiej

Nagroda przyznawana jest nauczycielom, którzy uczą i wychowują w duchu tolerancji i poszanowania dla innych, inspirują do działań zgodnych z tymi zasadami i odgrywają aktywną rolę w swojej szkole oraz w społeczności lokalnej.

Co roku kapituła wyłania laureata konkursu, który otrzymuje nagrodę wysokości 15 000 zł. W skład kapituły nagrody wchodzą m.in. Krzysztof Czyżewski – przewodniczący kapituły, twórca Fundacji ”Pogranicze”; Elżbieta Ficowska – pedagog, działaczka społeczna, jedna z 2,5 tys. osób uratowanych przez Irenę Sendlerową i była przewodnicząca Stowarzyszenia Dzieci Holocaustu w Polsce; Alicja Pacewicz – dyrektor Centrum Edukacji Obywatelskiej do spraw programów i wydawnictw; Mirosław Sawicki – były dyrektor Centralnej Komisji Egzaminacyjnej, minister edukacji narodowej w rządzie Marka Belki, od 2008 roku członek Rady Edukacji Narodowej.

Jak ubiegać się o nagrodę?

Kandydat do nagrody powinien być czynnym zawodowo nauczycielem szkoły podstawowej, gimnazjalnej lub ponadgimnazjalnej w Polsce (nie ma znaczenia, czy szkoła jest państwowa, prywatna czy społeczna). Powinien uczyć w duchu tolerancji, odgrywać aktywną rolę w szkole lub szerszym środowisku oraz wyrażać to poprzez konkretne projekty i działania.

Zgłoszenia do nagrody mogą nadsyłać osoby fizyczne, organizacje i instytucje oraz sami kandydaci. Dokumenty aplikacyjne oraz regulamin konkursu dostępne są na stronie www.nagrodasendlerowej.pl. Termin nadsyłania zgłoszeń do nagrody im. Ireny Sendlerowej „Za naprawianie świata” upływa 31 lipca 2013 r.

Wręczenie nagrody – organizowane w pałacyku MSZ w Warszawie – zaplanowane jest na koniec września 2013 roku.

(Źródło: CEO)

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Nauka języka obcego w polskich szkołach
Czyli nic się nie zmieniło, odkąd przestałem chodzić do szkoły - ta nadal uczy gramatyki i słówek, o...
Ppp napisał/a komentarz do Odciążenie uczniów od myślenia?
Wystarczy nie oduczać myślenia i zadawania pytań - to jednak zadanie dla podstawówek. Jeśli uczeń zg...
Stanisław Zbigniew Czachorowski napisał/a komentarz do Dawanie uczniom sensownych wyborów
Poczucie sprawstwa jest ważne. Gdy daję studentom możliwość wyboru czasem są zaskoczeni. Pozytywnie....
Stanisław Zbigniew Czachorowski napisał/a komentarz do Pomysły na efektywne i wartościowe kończenie nauki w roku szkolnym
Przydatne pomysły, niektóre stosuję, inne dopiero wypróbuję. Na studentach. Mam na myśli wszystkie t...
Ppp napisał/a komentarz do Dawanie uczniom sensownych wyborów
Dobre chęci, jak widzę, są - problem w tym, że o wszystkim WAŻNYM decyduje MEN, o mniej ważnych dyre...
Jan Soliwoda napisał/a komentarz do Po wyborach. Co dalej z polską edukacją?
2,5 milionowa Warszawa (podobnie Kraków i inne duże metropolie) miała ponad 80-procentową frekwencję...
Sorry, ale wszystko to można sobie w... teczkę włożyć jeśli w grę wchodzi "poprawianie" ocen, a one ...
Ppp napisał/a komentarz do Napiszcie mi to pięknie!
Pisanie na klawiaturze mniej męczy ręce, oraz ułatwia pisanie dłuższych tekstów. Umożliwia tez lep...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie