Młodzi chcą nadawać

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Image9 grudnia UNICEF obchodził Międzynarodowy Dzień Młodego Nadawcy. Była to próba zwrócenia uwagi mediów na młodego odbiorcę ich programów, a także na jakość programów, które są przeznaczone dla dzieci. Tego dnia dzieci i młodzież mogli uczestniczyć w przygotowaniach programów adresowanych do młodzieży, a także do szerokiej opinii publicznej.

 

Publiczni i prywatni nadawcy z całego świata (zarówno telewizyjni, jak i radiowi) zachęcani są w tym dniu do włączenia się w tą specjalną akcję poprzez zaproszenie tego dnia młodych ludzi do współtworzenia programów w mediach. Zdarza się, że tego dnia młodzi ludzie zastępują znanych prezenterów odczytujących wiadomości w serwisach informacyjnych.

UNICEF apeluje do mediów, aby zapraszały młodych twórców do współtworzenia programów w mediach przez cały rok, a nie tylko 9 grudnia. Dzieci powinny mieć możliwość zabrania głosu, prezentacji swoich poglądów, a także wyrażania poprzez media zachęty do podjęcia wspólnych działań. „Świat jakiego chcemy” to kontynuacja akcji rozpoczętej w 2002 r. specjalną sesją UNICEF poświęconą dzieciom. Przyjęto wówczas agendę „Tworząc Świat Bliski Dzieciom”, która określiła 4 główne priorytety działań adresowanych do najmłodszych: promocja zdrowego trybu życia, dostarczanie wysokiej jakości edukacja, ochrona dzieci przed przemocą; przeciwdziałanie HIV/AIDS.

Nadawcy, którzy w największym stopniu przyczynią się do realizacji celów Międzynarodowego Dnia Młodego Nadawcy, zostaną uhonorowani nagrodą przez UNICEF oraz Międzynarodową Akademię Nauki i Sztuki Telewizyjnej. Nagrody zostaną wręczone wyróżnionym nadawcom podczas tegorocznego rozdania Międzynarodowych Nagród Emmy.

Pomysł UNICEF to dobra okazja do szeroko zakrojonej akcji edukacyjnej na temat mediów i ich roli w społeczeństwie informacyjnym. Edukacja medialna jest wprawdzie obecna w programie nauczania w polskiej szkole, ale do tej pory z polskich mediów jedynie Canal+ uruchomił duży projekt edukacyjny adresowany do młodych ludzi („Media Starter”).

Image

(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Prowadzi także międzynarodowy serwis edukatorów ekonomicznych i finansowych EconomicEducator.eu).

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ahh... skandynawia to w ogóle ma swój klimat
Świetnie napisane. Daje do myślenia i w zasadzie jak się tak zastanowić to ma Pan absolutną rację. Z...
Ogólnopolskie wytyczne skończą się tym, że nic się nie zmieni...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Czy sztuczna inteligencja osłabia nasze kompetencje?
W jakimś stopniu na pewno osłabia. Uzależnia. Tak integrujemy się w większy system. Podobnie jest w ...
AI nie zastąpi naszej odpowiedzialności za własny rozwój ;)
Podoba mi się podejście operacje na szacunku, a nie kontroli :)
GPT napisał/a komentarz do EjAj z lodówki
Ministerstwo kupuje pracownie STEAM, ogranicza fizykę i chemię, a wszystko to okrasza pięknym slogan...
GPT napisał/a komentarz do Kierunki rozwoju polskiej edukacji
Ministerstwo kupuje pracownie STEAM, ogranicza fizykę i chemię, a wszystko to okrasza pięknym slogan...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie