Współpraca projektowa w edukacji wczesnoszkolnej

(C) Edunews.pl

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Uczenie się metodą projektu zalicza się do najskuteczniejszych sposobów pogłębiania wiedzy i umiejętności. W dorosłym życiu, wykonując różnego rodzaju prace, wcześniej czy później (niemal) każdy z nas będzie uczestniczył w jakimś projekcie i będzie wykonywał określone zadania, aby osiągnąć zamierzony cel. Wydaje się zatem istotne, aby w szkole, na każdym etapie kształcenia, projekty edukacyjne były obecne. Starajmy się zatem rozwijać współpracę projektową już u najmłodszych uczniów i nie stosujmy tę metodę w następnych latach.

Projekty mogą rozwijać tak uczniów, jak i nauczycieli. O tej prawdzie zapominamy zbyt często w szkołach. Czasami też wymyślamy zbyt proste „projekty”, które nie mają wiele wspólnego z metodą nauczania i nie niosą większej wartości dodanej. Na pewno nie można projektów ze szkół usunąć i jeśli MEN będzie forsował takie rozwiązania, na rzecz tzw. „prawdziwego” uczenia, to będzie to tzw. strzał w (edukacyjną) stopę. Z drugiej strony, nie ma sensu robić projekty edukacyjne na siłę, jeśli uczniowie nie chcą się zaangażować. Do ich realizacji potrzeba trochę edukacyjnego chcenia, tak uczniów, jak i nauczycieli.

Nie bójmy się projektów i współpracy, która przy nich kwitnie. Świetnie sprawdzają się już w edukacji wczesnoszkolnej, a o przykładzie takiej współpracy projektowej opowiadały podczas INSPIR@CJI WCZESNOSZKOLNYCH 2017 dwie nauczycielki ze szkół podstawowych: Monika Walkowiak i Beata Skrzypiec z grupy Superbelfrzy RP /Superbelfrzy Mini. Zobaczmy, co warto przenieść do naszej klasy.

***

Organizatorami zorganizowanej w dniach 11-12 lutego br. konferencji INSPIR@CJE WCZESNOSZKOLNE 2017 były: firma Think GlobalFundacja Rozwoju Społeczeństwa Wiedzy THINK! oraz Edunews.pl.

Partnerem merytorycznym była społeczność nauczycieli grupy Superbelfrzy RP i Superbelfrzy Mini.

Partnerami konferencji byli: Fundacja OrangeSqulaDrOmnibusEduSense oraz Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń.

Partnerem globalnym konferencji była Kulczyk Foundation.

Media partnerskie to Głos Nauczycielski i kwartalnik Wokół Szkoły.

 

(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Jest również członkiem grupy Superbelfrzy RP).

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Podoba mi się podejście operacje na szacunku, a nie kontroli :)
GPT napisał/a komentarz do EjAj z lodówki
Ministerstwo kupuje pracownie STEAM, ogranicza fizykę i chemię, a wszystko to okrasza pięknym slogan...
GPT napisał/a komentarz do Kierunki rozwoju polskiej edukacji
Ministerstwo kupuje pracownie STEAM, ogranicza fizykę i chemię, a wszystko to okrasza pięknym slogan...
Ppp napisał/a komentarz do Dziesięć błędów informacji zwrotnej
Wszystko to prawda, ale na "zerowym" punkcie powinno być: błędem krytyki jest samo jej istnienie! w ...
Zbyt ogólny opis by zrozumieć czym to się różni od istniejących aplikacji edukacyjnych które są zazw...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Natura matury
Miałem wrażenie, że dość jasno dałem do zrozumienia, że nie rozważam tu zasadności ani prawidłowości...
Mikołaj napisał/a komentarz do Natura matury
Trafne pokazuje to, że matura to nie tylko test wiedzy, ale rytuał przejścia, który ma sens tylko wt...
Ppp napisał/a komentarz do Natura matury
Maturę nalezy ZLIKWIDOWAĆ, ponieważ jest niesprawiedliwym egzaminem, którego można PRZYPADKOWO nie z...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie