Jak wykorzystujemy telefony komórkowe (smartfony) w szkole?

fot. Fotolia.com

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Nowoczesne telefony komórkowe stają się nieodłącznym towarzyszem w domu i w pracy, a także w szkole i na uczelni. Z danych firmy analitycznej IDC wynika, że w 2016 r. sprzedano w Polsce ponad 8 mln sztuk smartfonów. Z telefonów komórkowych korzysta 92 proc. dorosłych Polaków. Smartfona używa ponad połowa (57 proc.), a ponad dwie piąte (43 proc.) - klasycznego telefonu komórkowego - wynika z najnowszego badania CBOS. Pytanie, jak wykorzystujemy telefony w edukacji szkolnej?

Połowa badanych CBOS (49 proc.) korzysta wyłącznie ze smartfonów, jedna trzecia (34 proc.) - tylko z klasycznych telefonów komórkowych, a 9 proc. - z urządzeń jednego i drugiego typu. Oprócz wykonywania i odbierania połączeń oraz sms-ów komórki są obecnie wykorzystane najczęściej do robienia zdjęć (62 proc.), jako budzik i zegarek (57 proc.) oraz kalendarz (50 proc.). Ok. 45 proc. ankietowanych używa telefonu do przeglądania stron internetowych, sprawdzania prognozy pogody (43 proc.) i nagrywania video (37 proc.).

Oto dane z badania „Aktualne problemy i wydarzenia” zrealizowanego w lipcu 2017 roku:

Popularność telefonów komórkowych w naszym życiu może skłaniać do pytania – czy i jak są one wykorzystywane w szkole? Smartfony są potężnymi komputerami, z których moglibyśmy korzystać w wielu sytuacjach edukacyjnych. Czy korzystamy?

Chcielibyśmy zapytać czynnych nauczycieli, o to, jak korzystają ze swoich telefonów, a także z telefonów uczniów, jeśli regulamin szkoły dopuszcza ich wykorzystanie do celów edukacyjnych. Prosimy o wypełnienie krótkiej ankietyhttps://goo.gl/forms/UIPYG5ImboFKQwk72. Prosimy o odpowiedzi nie później niż do 31 sierpnia br.

 

(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Jest również członkiem grupy Superbelfrzy RP).

 

(Źródło: CBOS, Kurier Codzienny PAP, opr. red.)

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Podoba mi się podejście operacje na szacunku, a nie kontroli :)
GPT napisał/a komentarz do EjAj z lodówki
Ministerstwo kupuje pracownie STEAM, ogranicza fizykę i chemię, a wszystko to okrasza pięknym slogan...
GPT napisał/a komentarz do Kierunki rozwoju polskiej edukacji
Ministerstwo kupuje pracownie STEAM, ogranicza fizykę i chemię, a wszystko to okrasza pięknym slogan...
Ppp napisał/a komentarz do Dziesięć błędów informacji zwrotnej
Wszystko to prawda, ale na "zerowym" punkcie powinno być: błędem krytyki jest samo jej istnienie! w ...
Zbyt ogólny opis by zrozumieć czym to się różni od istniejących aplikacji edukacyjnych które są zazw...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Natura matury
Miałem wrażenie, że dość jasno dałem do zrozumienia, że nie rozważam tu zasadności ani prawidłowości...
Mikołaj napisał/a komentarz do Natura matury
Trafne pokazuje to, że matura to nie tylko test wiedzy, ale rytuał przejścia, który ma sens tylko wt...
Ppp napisał/a komentarz do Natura matury
Maturę nalezy ZLIKWIDOWAĆ, ponieważ jest niesprawiedliwym egzaminem, którego można PRZYPADKOWO nie z...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie