Pamiętacie kultowy teleturniej „Koło Fortuny” nadawany w latach 90-tych w telewizji polskiej? Ja pamiętam ten rytuał zasiadania z rodziną przed odbiornikiem telewizora w oczekiwaniu na pana Wojciecha i panią Magdę. Pamiętam również kręcące się koło fortuny i oczekiwanie w napięciu na pojawiającą się kwotę.
Baśnie naturalnie zilustrowane
Czytelnictwo można promować na różne sposoby. Niektórzy organizują turnieje wiedzy, inni kręcą filmy. Tymczasem okazuje się, że jednym ze skuteczniejszych sposobów jest zaproponowanie zmagań artystycznych. Tak własnie postąpili organizatorzy Ogólnopolskiego Konkursu Plastycznego „Baśnie, naturalnie!”.
Nakręć się z Filmoteką Szkolną
Jeszcze tylko parę dni pozostało do nadsyłania prac na konkurs „Nakręć się” organizowany przez Centrum Edukacji Obywatelskiej we współpracy z Filmoteką Narodową, dzięki wsparciu Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej. Do 13 lutego czekamy na młodzieżowe prace odnoszące się do pakietu „Filmoteka Szkolna” – etiudy filmowe i recenzje. Nagrody – sprzęt filmowy, filmy, książki oraz udział w Festiwalu Filmoteki Szkolnej przypadną tym z autorów, którzy nawiążą odważny dialog z polskimi twórcami i przekonają nas do swojej wizji. Liczy się pomysł, zaangażowanie i intrygująca forma.
Leczenie ogrodem
Otoczenie spowite jeszcze śniegiem i mrozem, a wielu już żyje nadzieją, że wkrótce nadejdzie wiosna. Już myślą o swoich pięknych ogrodach. Są one ważne dla ludzi od dawna. Leczenie ogrodem – hortiterapia - brzmi dziwnie, ale staje się faktem. Jest formą terapii zajęciowej wykorzystującej rośliny i prace ogrodnicze. Kogo można leczyć ogrodem i kogo trzeba dziś leczyć?
Szczęśliwe błędy (2)
Trzeba uznać, że czas spędzony na odwiedzaniu ślepych uliczek nie tylko nie jest stracony, ale przeciwnie: okazuje się niezbędnym szkolnym przeżyciem, które powinni mieć wszyscy. Najlepsi uczniowie muszą mieć szansę na popełnienie błędów, a słabsi muszą odkryć wartość błędów, które popełniają.
Szczęśliwe błędy (1)
„Nic się nie stało. Uczymy się na przecież na błędach” – w rozmaitych polskich klasach powtarzają dobrotliwie nauczycielki i nauczyciele. „Każdemu się zdarza” – twierdzi wyrozumiały pedagog; „Najważniejsze, że poprawiłeś” – podkreśla efekt dobra nauczycielka; „Zróbmy to jeszcze raz razem” – proponuje troskliwy profesor. Aż dziw, że dzieci jakoś nie lubią popełniać błędów! Co ciekawsze, nas samych, nauczycieli i nauczycielki, też jakoś nie cieszy, kiedy otrzymujemy szansę, żeby uczyć się na własnych błędach! Miało zachwycać, ale nie zachwyca?
Zobaczyć siebie oczami uczniów
Zastanawialiście się kiedyś, jak widzą Was uczniowie? Co o Was myślą? Jak Was postrzegają? Co w ich głowach na Wasz temat siedzi?