W szkołach pojawia się coraz więcej tabletów. Można je z powodzeniem połączyć na lekcji w jedną sieć urządzeń, na których wyświetlane będą dokładnie te zadania i materiały, które zaplanował nauczyciel. Nearpod jest aplikacją, która umożliwia dostęp do platformy edukacyjnej i pozwala na wielu urządzeniach w klasie wyświetlać treści nauczyciela i uczniów oraz podglądać, w jaki sposób uczniowie pracują nad zadaniem.
Forum Eksperckie „Wiem. Czuję… Pomagam!” dla nauczycieli i wychowawców także online!
Dzień 20 listopada w warszawskim Centrum Olimpijskim będzie poświęcony znaczeniu empatii w procesie wychowania dziecka. Swój udział w Forum Eksperckim „Wiem. Czuję… Pomagam! Szkoła z Empatią” zapowiedzieli najlepsi polscy specjaliści! Dominika Kulczyk wraz z Kulczyk Foundation zapraszają! Wprawdzie limit miejsc w Centrum wyczerpał się, ale w Forum pod patronatem Rzecznika Praw Dziecka można będzie uczestniczyć online. Na stronie www.wiemczujepomagam.pl czekają wszelkie szczegóły!
Strategia wdrażania zmian
To nie technologia zmienia szkołę. To wiemy, choć nie wszyscy. Nie zmienią jej też atrakcyjne aplikacje, programy komputerowe, puste deklaracje o wyjątkowości szkoły, ani też wymyślne akcje promocyjno - marketingowe. Wpływu na to nie mają ani liczby tabletów w klasie, piękne pracownie komputerowe, czy tablice interaktywne. Szkołę zmieniają nauczyciele z jasną koncepcją pedagogiczną, spójną filozofią i programem oddziaływań wychowawczych. To właśnie systemowe, a nie incydentalne działania prowadzą do sukcesu.
Actionbound – smartfonowa gra terenowa
Gry terenowe bywają znakomitą okazją na przeniesienie procesu nauczania poza szkolne mury. Uczniowie zyskują możliwość samodzielnego działania, penetrowania określonych lokacji, rozwijania umiejętności pracy w grupie, praktycznego zastosowania nabytej w szkole wiedzy.
O mediach społecznościowych w szkole
Wysoka i rosnąca ciągle popularność mediów społecznościowych wśród (coraz młodszych) dzieci i młodzieży skłania do refleksji nad szerszym ich wykorzystaniem w edukacji formalnej i nieformalnej. Na świecie miliardy osób łączą się codziennie ze sobą dzięki rozmaitym internetowym aplikacjom i wymieniają się informacjami. Ta komunikacja ma często kontekst edukacyjny i prorozwojowy. Można wskazać wiele korzyści, które odnosimy w obszarze edukacji dzięki mediom społecznościowym, choć wiemy także, że nie brakuje i poważnych wyzwań.
Dixit w edukacji szkolnej
Pomocą dydaktyczną, która intryguje i która niesie ogrom możliwości edukacyjnych niewątpliwie są karty z gry Dixit. Kiedy pojawiają się na lekcjach, uczniowie zazwyczaj wstrzymują oddech. Wiedzą, że lekcja będzie pełna niespodzianek. Bo Dixit to jedna niewiadoma. Piękne, bajkowe, pełne symbolicznych znaczeń karty sprawiają, że tylko od naszej wyobraźni zależy, co stanie się podczas zajęć. Gra skojarzeń to oczywiście podstawa wspólnej zabawy. Jedna lekcja z tymi kartami zazwyczaj pozostawia wśród uczniów niedosyt.
Szkoła po reformie mało przyjazna uczniom
Podobno to uczeń powinien być w szkole najważniejszy, a jego dobro i rozwój powinny być w szkole na pierwszym miejscu. Niestety, od rodziców napływa coraz więcej sygnałów potwierdzających wcześniej zgłaszane obawy, że deforma edukacji została źle przemyślana i zbyt szybko przygotowana i wprowadzona. Listy i skargi przesyłane przez rodziców uczniów szkół podstawowych skłoniły Rzecznika Praw Dziecka Marka Michalaka do kolejnego w ostatnim czasie wystąpienia skierowanego do Ministra Edukacji Narodowej Anny Zalewskiej.