Nareszcie mówimy o eLearningu! Do tej pory o nauczaniu zdalnym w polskich szkołach mówiło się i pisało mało. Temat nie interesował za bardzo ani mediów, ani samych zainteresowanych, czyli nauczycieli, o rodzicach nie wspominając. Efekt tego jest taki, że polskie szkoły i polscy nauczyciele statystycznie korzystają z narzędzi eLearningowych sporadycznie i nasze statystyki w tym zakresie mocno odbiegają od tego, co dzieje się w większości krajów europejskich, nie wspominając o Stanach Zjednoczonych.
Od darmowych telefonów w szpitalach po naukę robotyki
Trzy miliony dzieci poznało zasady bezpiecznego internetu i podstawy programowania, cztery miliony małych pacjentów mogło bezpłatnie dzwonić ze szpitali do domów, a sto miejscowości zyskało multimedialne pracownie. To tylko niektóre efekty 15 lat działań Fundacji Orange, jedynej fundacji założonej przez markę telekomunikacyjną w Polsce, Orange Polska. Na jej społeczne projekty operator przeznaczył już ponad 200 mln złotych.
Rodzica doświadczenia z czasowej edukacji domowej
Dziś piszę jako rodzic. Jak pewnie wielu i wiele z nas pracuję zdalnie (pełny etat), tym razem mąż jest na tzw. zasiłku opiekuńczym (przy dwulatku praca dwojga rodziców jest raczej niemożliwa), a dwójka nastolatków miota się między obowiązkami szkolnymi i domowymi a cudownie rozmnożonym wolnym czasem…
Odwrócona klasa online – zmiana roli ucznia i nauczyciela
W świetle zaistniałej sytuacji temat uczenia online staje się jeszcze bardziej aktualny i okazuje się, że nauczycielom nie tylko brakuje wiedzy i umiejętności na temat tego, jak nauczanie na odległość powinno wyglądać, ale również brakuje nam ogólnych modeli i rozwiązań. Odwrócona klasa jest takim sprawdzonym modelem i rozwiązaniem i warto również z tego powodu przyjrzeć mu się bliżej.
Doskonała niedoskonałość
Rozmawiałam ostatnio z moimi licealistami na temat tego, co powoduje, że ich życie nie jest proste. Wiecie, co wymienili na pierwszym miejscu? Presję bycia doskonałym.
Screencasty - sposób na zdalne nauczanie
Od poniedziałku szkoły są zamknięte. Jak dotrzeć do uczniów? Jakich narzędzi użyć, do przygotowania zindywidualizowanych materiałów, dostosowanych do potrzeb i możliwości uczniów? W dobie nowoczesnych technologii, programów i platform z pewnością nie zabraknie. Jedną z metod, która w obecnej sytuacji sprawdzi się w 100% jest screencasting. Co to takiego?
Dlaczego się tego uczymy?
Uczniowie zmieniają się, to nie są już pokorni uczniowie z naszych czasów, którzy przyjmowali bez szemrania każdą propozycję nauczyciela. Co radzi ocenienie kształtujące w sprawie pytania: "Dlaczego się tego uczymy?". To pytanie ze strony uczniów, może nas zaskoczyć w każdej chwili.